מניית מובילאיי זינקה אתמול בבורסת ניו יורק בקרוב ל-30%

שלום בידרמן No Comments on מניית מובילאיי זינקה אתמול בבורסת ניו יורק בקרוב ל-30%

אינטל, חברה אמריקאית מה־ מובילות בעולם בתחום השבבים, היא המעסיקה הגדולה במשק הישראלי עם 10 אלף עובדים • לאחר השלמת העסקה יצורפו לאינטל מאות עובדי מובילאיי

צילום: Moshe Shai/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול פורסם כי ענקית השבבים אינטל הודיעה על רכישת יצרנית מער־ כות הנהיגה הישראלית מובילאיי, לפי שווי של 3.15 מיליארד דולר.

מדובר בעסקה הגדולה בתולדות המשק הישראלי, שצפויה על פי ההערכות להכניס לקופת האוצר למעלה מארבעה מיליארד שקלים כתוצאה מהמס שישלמו בעלי המניות בעקבות העסקה.

מובילאיי שהוקמה בישראל לפני קרוב לשני עשורים, פיתחה מערכת עזר טכנולוגית לנהגים המתריעה מפני סכנות במהלך הנהיגה. בימים אלה מתמקדת החברה בפיתוח מערכות לנהיגה חכמה המבוססות על מערכות העזר של החברה, שיאפשרו לייצר מכונית אוטונומית.

החברה משתפת פעולה בשנים האחרונות עם חברות ענק בארץ ובעולם, במטרה להביא בתוך ארבע שנים לייצור סדרתי של רכב אוטונומי שיפעל ללא נהג.

אינטל, חברה אמריקאית מה־ מובילות בעולם בתחום השבבים, היא המעסיקה הגדולה במשק הישראלי עם 10 אלף עובדים. לאחר השלמת העסקה יצורפו לאינטל מאות עובדי מובילאיי.

זיו אבירם, מייסד־שותף ונשיא ומנכ"ל מובילאיי, אמר עם חתימת העסקה כי "אנו צופים כי הצמיחה לעבר נהיגה אוטונומית תהיה מהפכנית. היא תספק לצרכנים אפשרויות תחבורה בטוחות, גמישות יותר ובעלות פחותה, ותגדיל את ההזדמנויות למודלים עסקיים עבור לקוחותינו, יצרניות הרכב. על ידי צירוף התשתיות והמשאבים שלנו, אנו יכולים לשדרג ולהאיץ את הידע המשותף שלנו בתחומים של מיפוי, נהיגה וירטואלית, סימולטורים, פיתוח תוכנה, חומרה, מרכזי נתונים ופלטפורמות מחשוב עתיר ביצו־ עים. יחד, אנו נספק הצעה איכו־ תית ואטרקטיבית עבור תעשיית הרכב".

המרוויחים הגדולים מהעסקה הם שלושת בעלי המניות הגדולים בחברה, אנשי העסקים אמנון שעשוע, זיו אבירם ושמואל חרל"פ, המחזיקים יחד בכ־5.21 אחוזים ממניות החברה. בין המרוויחים נמנים גם רבים מעו־ בדי החברה, המחזיקים באופציות לרכישת מניות בשווי כולל מוערך של כ־2.1 מיליארד דולר. מניית מובילאיי הנסחרת בניו יורק זינקה אתמול בקרוב לשלושים אחוזים.



0 תגובות